Ahlan Wasahlan...

Dunia ini kita singgah sebentar untuk meneruskan perjalanan ke tempat yang abadi

Sabtu, 31 Julai 2010

Dunia Eksperimen Abdullah Naseih


Tuhan saja yang tahu selama kurang lebih 2 bulan aku dan suami dirundung resah gelisah mengenangkan si Abdullah yang tidak tahu apa punca dan jenis penyakit yang sedang dihadapi, tiba-tiba sahaja hidungnya disebelah kiri berair dan mengeluarkan bau yang CUKUP TIDAK MENYENANGKAN. Aku memang mengalah (angkat bendera putih), tapi angkat bendera putih sekalipun aku masih tegar menghidu saban hari, saban waktu, dan setiap ketika selama 2 bulan. Aku akui Abdullah sangat manja dengan aku berbanding yang lain. Tak ada waktu yang tidak baginya untuk aku penuhi segala kehendaknya, sekalipun sudah kami suami isteri sediakan pembantu rumah buat anak-anak, namun aku juga yang dicari untuk mempersiapkan dirinya. Dalam pada ingin menjauh, Abdullah mendekat (kejamnya aku selaku ibu).

Namun, suamiku tidak putus harap. Ilham Tuhan minta dibelikan madu. Tidak mengapa puteraku.... madu UMF10++ dicari dan alhamdulillah ketemu jua di balik gahnya bangunan Pusat Bandar Damansara. Korbankan saje RM150 (apalah yg ada pada nilai wang tersebut berbanding kesihatan anak tersayang) Madu diberi hampir 2 minggu, ubat klinik diberhentikan terus kerana tiada hasil positif sekalipun diberikan antibiotik.

Setiap hari aku melihat perkembangan hidungnya, tapi Abdullah tak pernah pula demam sepanjang hidungnya berbau.. Alhamdulillah! Aku dimaklumkan doktor, jika tiada demam maka belum ada sebarang jangkitan atau infeksi yang memudaratkan. Namun, ada ketika baunya kurang, dan ada ketikanya berbau kuat.. dan aku sakit kepala! Suamiku?? Aku katakan seperti tak ada hidung kerana tak pernah pula membicarakan bau tersebut.

Ada suatu hari, tapi masih berlaku dalam bulan syaaban ini.. hidung Abdullah berhingus teruk... berkebetulan pula dengan cuaca yg panas, dan aku jadi PANAS. Abdullah perlu hembus hingus dan mandi! Mulanya enggan tapi akur juga dengan kehendak aku kerana dia sendiri pun tak tahan dengan bau diri sendiri. Abdullah perlu hembus hingus supaya keluar hingus yang busuk tu dan mandi! Aku tutup hidungnya dengan tuala lalu Abdullah hembus. Sikit hingus yang keluar. Aku minta lagi Abdullah hembus sekuat2 hati, Abdullah hembus sekuat2 hati.... YA ALLAH, Abdullah!

SEKETUL SPAN YANG MEMBUSUK KELUAR DARI HIDUNG ABDULLAH...

Dengan keluarnya seketul span tersebut maka berakhirlah riwayat hidung busuk Abdullah. Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan