Ahlan Wasahlan...

Dunia ini kita singgah sebentar untuk meneruskan perjalanan ke tempat yang abadi

Ahad, 28 Februari 2010

Lagi-Lagi Kisah Kahwin

Tajuk macam cerita panas, tapi suam-suam kuku je. Mungkin tajuk ni juga
ada kaitan dengan majlis "Tanda" adikku yang ke 4 dengan pilihan hatinya
pada minggu hadapan. Rupanya aku sendiri tak sedar betapa masa berlari
tinggalkan aku (aku tak menyebut kita semua yang ditinggalkan masa... sebab
aku yang terleka dengan masa yang dikurniakan tuhan kepada aku)

Tahun 2003 dahulu aku yang mendirikan rumah tangga, dan ketika itu
usia aku 25 tahun. Rasa seperti muda dan awal untuk meninggalkan keluarga.
Tapi, tak sanggup pula nak tunggu lama-lama. Lantaran kita sendiri tak tahu
apa yang akan berlaku pada masa depan... Tapi, kuat aku rasakan dia
adalah jodoh paling hampir. Setelah puas mengharungi caci maki, fitnah dan
segala macam kesukaran akhirnya ia berlangsung juga.



Kalau boleh aku tak mahu apa yang aku alami terjadi pada adik-adikku,
bukan senang nak mendirikan masjid, silap langkah tak menjadi atau kalau
menjadi pun terputus di tengah jalan. Bolehkah mereka harungi hidup
berumahtangga seperti aku (biarpun aku x sesempurna mana).

Kalau boleh aku kisahkan suka duka itu sudah lama aku kisahkan....
tapi biarlah ia tersimpan dalam diari hati. Buat yang menabur duri sepanjang
ranjau derita itu, telah aku ampunkan dosa2 kalian... Semoga tenang dia
di sana...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan